بهترین تعمیرگاه درایو لپ تاپ اپل

تصویر مک بوک

بهترین تعمیرگاه درایو لپ تاپ اپل

بهترین تعمیرگاه درایو لپ تاپ اپل که تعمیرات فوق تخصصی دیگر نیز با بیش از ۱۵ سال تجربه در زمینه تعمیرات موبایل لپ تاپ سرفیس ایفون مک بوک و ماینر با کادری متخصص امروز توانسته شرایطی را برای شما عزیزان فراهم اورد تا مشکل شما در کوتاه ترین زمان ممکن و در حضور شما حل شود

تعمیرگروپ

میرداماد، تقاطع میرداماد و ولیعصر، مجتمع کامپیوتری پایتخت، طبقه هفتم برج A، واحد ۷۰۳

از شنبه تا پنج شنبه از ساعت۱۰ صبح تا ۲۰ شب

خط ویژه ۰۲۱۸۳۳۰۰

 

 

تخصصی ترین تعمیرات لپ تاپ اپل

photo mac
photo mac

تعمیرات تخصصی لپ تاپ اپل اعم از تعمیرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لپ تاپ با حضور در مرکز تعمیرگروپ قابل دریافت است.

در صورتی که شما نیز دارندۀ یکی از مدل‌های مک بوک (لپ‌تاپ اپل)  مک بوک ایر، مک بوک پرو، مک بوک رتینا می‌باشید اما مک بوک شما به هر دلیلی دچار افت عملکرد یا اختلال در حین کار گشته می‌توانید آنرا به دست کارشناسان مجرب ما بسپارید .

برخی از تخصصی‌ترین سرویس‌های قابل دریافت در این مرکز عبارت است از: رفع داغ شدن بیش از حد مک بوک ، تعمیر خرابی اسپیکرها مک بوک، تعمیرات خرابی هارد مک بوک، تعمیرات شارژر مک بوک،  تعمیرات کیبورد مک بوک، تعمیر لولای شکسته ی مک بوک ، تعمیر خرابی چیپ گرافیک مک بوک، تعمیر درایو لپ تاپ اپل ، تعمیر و رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی مک بوک، تعمیر و رفع خرابی هارد مک بوک و … .

 

درایو لپ تاپ اپل

کارایی درایور ها جهت هماهنگی بین ویندوز با سخت افزار کامپیوتر می باشند . کامپیوتر از مجموعه نرم افزار و سخت افزار تشکیل شده است .

درایورها را می توان به مجموع برنامه های شناسایی و مدیریت به شمار آورد . این قطعات سخت افزاری شامل : کارت گرافیک ، کارت شبکه ، کارت صدا ، درگاه های USB ،مودم ، و … می باشد .

درایو لپ تاپ اپل قسمتی از مک بوک است که با استفاده از آن می‌توان جهت نصب بازی، نصب نرم افزار، ایجاد نسخه پشتیبان و دیگر مواردی از این دست اقدام کرد.

با توجه به اینکه اپل مدت‌هاست که اقدام به حذف درایو نوری مک بوک های خود کرده است و  سرویس هایی نظیر Mac Appstore و  Netflix  را جایگزین این درایوها کرده اما در نمونه‌های قدیمی‌تر مک بوک‌های پرو، این درایو موجود است.

طبق تغییرات اپل ، مک بوک های عرضه شده در طول چند سال اخیر، فاقد درایو نوری بوده‌اند و این ویژگی سبب شده تا نسل جدید مک بوک پروها همچون مک بوک ایرها، بسیار سبک، نازک و قدرتمندتر شوند. و اگر شما از دارندگان لب تاپ اپل باشید می‌توانید سرویس‌های تخصصی مرتبط با تعمیر درایو مک بوک و تعویض درایو لپ تاپ اپل خود را با حضور در مرکز تخصصی تعمیر گروپ دریافت نمایید.

تعمیر درایو لپ تاپ اپل

تعمیر درایو لپ تاپ اپل به دلیل  اینکه نیاز به باز کردن قاب دستگاه و جداسازی آن از لپ تاپ دارد، می‌بایست صرفاً توسط کارشناسانی انجام پذیرد که در این حوزه تخصص دارند که کارشناسان مجرب ما در تعمیرگروپ در سریع ترین زمان و در حضور شما مشکلات شما را برطرف میکنند.

در جریان تعمیر درایو لپ تاپ، قاب پشتی دستگاه باز شده و باتری آن خارج می‌شود. در ادامه تمامی کابل‌هایی که ممکن است به نوعی در روند تعمیر درگیر شوند مثل کابل اسپیکر راست و ساب ووفر ، جدا شده و ارتباط آنها با دستگاه قطع می‌شود.

پس از خارج شدن درایو لپ تاپ اپل، مشکلات این بخش از دستگاه بررسی شده و تعمیرات مورد نیاز بر روی آن انجام میگیرد. در صورتی که خرابی درایو مک بوک به حدی باشد که امکان تعمیر آن وجود نداشته باشد، درایو آسیب دیده پس از کسب اجازه از صاحب دستگاه با یک نمونه اورجینال تعویض می‌گردد. تعویض درایو لپ تاپ اپل صرفاً پس از کسب اجازه از صاحب دستگاه و در صورت تأیید وی توسط کارشناسان تعمیرگروپ انجام می‌پذیرد.

تعویض درایو لپ تاپ اپل

تعویض درایو لپ تاپ اپل به همان روشی انجام می‌شود که تعمیر درایو لپ تاپ صورت می‌گیرد. جز آنکه در مرحله نهایی به جای تعمیر درایو، یک درایو نوری اورجینال جایگزین نمونه آسیب دیده می‌شود.

در صورتی که از دارندگان مک بوک اپل هستید و در طول روزهای اخیر متوجه بروز خرابی در درایوهای این دستگاه شده‌اید می‌توانید با حضور در مرکز تعمیرگروپ ، تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با تعویض و تعمیر درایو لپ تاپ اپل را دریافت نمایید . سرویس‌های تخصصی ارائه شده در این مرکز جهت رضایت و آسودگی خاطر کاربران، مشمول گارانتی و ضمانت است.

 تخصصی ترین تعمیرات لپ تاپ اپل

تعمیرات ارائه شده در مرکز تعمیر گروپ به دلیل انجام  توسط مجرب ‌ترین کارشناسان و استفاده از جدیدترین روش ها و تجهیزات تعمیر، به شیوه ای انجام می پذیرد که درصد بازگشت عیوب ایجاد شده در دستگاه را به کمترین میزان ممکن می‌رساند

با توجه به الکترو مکانیکی بودن دستگاه نمی توان از آسیب فیزیکی به دیسک سخت لپ تاپ اپل جلوگیری کرد. به طور کلی، یک هارد دیسک به دلیل لرزش، بدرفتاری یا پیر شدن دچار خراش یا فرورفتگی می شود. این مناطق آسیب دیده را بخش های بد نام گذاری میکنند.

درصورتی که نواحی بد دیسک حاوی داده های ذخیره شده باشد، داده ها غیرقابل دسترسی خواهند بود.

نمی توانید داده ها را بخوانید یا از طریق خواندن-نوشتن روی مناطق بد چیزی بنویسید. وقتی برخی از پرونده های شما هنگام دسترسی به آنها خطایی ایجاد می کنند، وجود بخشهای بد روی هارد دیسک شما تشخیص داده می شود. یا وقتی لپ تاپ اپل شما یخ می زند یا ناگهان خاموش می شود.

شیوه تعمیر درایو لپ تاپ اپل

از طریق ابزار دیسک وضعیت SMART هارد مک بوک را بررسی کنید

Disk Utility برای بررسی وضعیت دیسک راه اندازی شما از SMART (فناوری نظارت بر خود، تجزیه و تحلیل و گزارشگری) استفاده می کند. اطلاعات ارائه شده توسط برنامه جامع نیست، اما حداقل می توانید بدانید که هارد دیسک لپ تاپ اپل شما خوب است یا خراب است. همچنین، Disk Utility ممکن است از SMART دستگاه ذخیره سازی خارجی شما پشتیبانی نکند.

برای تعمیر هارد دیسک لپ تاپ اپل از First Aid of Disk Utility استفاده کنید

نمی توانید بخشهای بد را برطرف کنید. اما البته می توانید فضای ذخیره سازی اشغال شده توسط بخش های بد را جدا کنید تا دیگر از آن استفاده نشود. پس از حذف محل، فضای هارد دیسک خود را از دست می دهید، اما لپ تاپ اپل شما به درستی کار می کند. Disk Utility به شما امکان می دهد هارد دیسک خود را تعمیر کرده و مشکلات دیسک را برطرف کنید. مراحل تعمیر هارد دیسک به شرح زیر است:

الف) Mac خود را شروع کنید، سپس کلیدهای Command + R را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی Apple ظاهر شود.

ب) به پنجره macOS Utilities بروید، Disk Utility را انتخاب کنید و روی Continue کلیک کنید.

ج) هارد دیسک لپ تاپ اپل را از نوار کناری Disk Utility انتخاب کرده و روی برگه First Aid کلیک کنید.

د) برای تعمیر هارد دیسک روی Run کلیک کنید. اگر تعمیر انجام نشد، درایو را پاک کرده و macOS را دوباره نصب کنید.

از Restore of Disk Utility برای کلون کردن هارد دیسک استفاده کنید

برای ایجاد یک کلون از هارد دیسک Mac که خراب است، مراحل مشترک زیر را دنبال کنید:

الف) یک درایو هدف با اندازه مساوی یا بزرگتر از درایو ذخیره سازی Mac را متصل کنید.

ب) برای راه اندازی Disk Utility به قسمت Applications> Utilities> Disk Utility بروید.

ج) درایو هدف را از نوار کناری انتخاب کرده و روی برگه بازیابی کلیک کنید.

د) روی منوی کشویی “بازیابی از” کلیک کنید و درایو منبع را انتخاب کنید، سپس روی بازیابی کلیک کنید.

ه) پس از اتمام شبیه سازی هارد دیسک سخت Mac، روی انجام شد کلیک کنید.

از Drive Monitor برای نقشه برداری از بخشهای بد و Clone Drive استفاده کنید

Stellar Data Recovery Professional for Mac bundles ابزار Stellar Drive Monitor، که می تواند برای نقشه برداری از بخشهای بد هارد دیسک Mac شما و حتی ایجاد یک کلون از درایو مورد استفاده قرار گیرد. مراحل نقشه برداری از بخشهای بد و شبیه سازی هارد دیسک Mac شما به شرح زیر است:

الف) Stellar Data Recovery Professional را برای Mac در MacBook، iMac یا Mac mini خود بارگیری و نصب کنید.

نتیجه نهایی

هارد دیسک Mac بدلیل پیری و استفاده از آن بخشهای بدی را جمع می کند. با استفاده از ویژگی Disk Utility’s First Aid می توانید هارد دیسک حاوی بد سکتور را برطرف کنید. اگر درایو در حال خراب شدن است، می توانید با استفاده از ویژگی Restore از Disk Utility، درایو را کلون کنید. سپس، کلون را جایگزین هارد دیسک کنید.

علاوه بر Disk Utility، Stellar Data Recovery Profession برای Mac می تواند یک دارایی ارزشمند باشد. بسته نرم افزاری همراه با ابزار Stellar Drive Monitor است که می تواند به شما کمک کند تا از نظر دما، عملکرد و سلامتی بر روی هارد دیسک Mac خود نظارت داشته باشید.

بعلاوه، اگر نتواند مانع از دست رفتن اطلاعات شود، می توانید از درایو برای نقشه برداری از بخشهای بد استفاده کنید و درایو را شبیه سازی کنید. همچنین، نرم افزار بازیابی اطلاعات با macOS Big Sur و نسخه های قبلی macOS سازگار است.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *